Tillbaka från Cypern!

Hej bloggen! 
Nu är jag tillbaka från Cypern. Kan börja med och säga att jag och älsklingen hade det helt UNDERBART! Den här resan kommer jag alltid och minnas! Vi solade och badade varje dag vid vår strand och var på en annan känd strand, Nissi Beach heter den. Stranden där är helt underbar, vattnet är helt kristallklart och du ser allt i vattnet, helt underbart! Vi besökte Nissi beach två gånger, och en utav gångerna där så hade dem skumparty. Det var riktigt kul, har tidigare aldrig varit på något sånt. Så jag och älsklingen köpte drinkar och dansade i skummet, hehe. 
 
En kväll efter att vi varit och käkat middag, var vi på Salsa show på ett ställe, medan vi tog en varsin drink. Det var riktigt mysigt! Vi besökte också deras Water World. Det är en känd vattenpark där, med otroligt många vattenrutschbanor. Jag och älsklingen var som barn där, haha. Vi åkte allt där och var helt döda då vi kom hem. Men det var så otroligt kul och jag ångrar inte att vi åkte dit. :) 
 
På min födelsedag den 27:e juli, började vi dagen med en båttur. Båten hette CPT Marko. Då fick vi se en fin grotta, Piratgrottan, ett annat ställe som man kan åka istället för Ayia Napa. Den heter Fig Tree Bay och verkade vara ett lite lugnare ställe än Ayia Napa. Eftersom Ayia Napa är känt för att vara ett partyställe. Efter det snorklade vi på Konnos Bay- Blue Lagoon. Det var det bästa tycker jag, eftersom jag älskar och snorkla. Vi kunde se fiskar i havet och det var väldigt djupt, runt 5-7 m, men det var helt underbart!! Vattnet var helt blått! Vi såg också Famagustas Ghost Town, ett ställe där ingen bor längre, det är helt tomt, alla byggnader där är också helt tomma. Efter turen som varade från 11.15-15-45 var vi helt döda och sov lite på hotellet. På kvällen var vi och åt middag på en fin restaurang med lite live musik. Riktigt mysigt och verkligen min bästa födelsedag. :) 
Då vi var på Water World och båtturen tog vi inte med oss våra mobiler som vi kunde fota lite, eftersom vi inte var vid dem och tyckte det var säkrast så, så jag kan tyvärr inte bjuda på några bilder från dem två dagarna. Det kommer jag och älsklingen bara kunna minnas. 
 
Sist men inte minst provade vi på fiskmassage. Det kittlades väldigt mycket i början, men sedan efter ett tag blev det skönt. Kan säga att fötterna var jättelena efteråt och att det är bättre än pedikyr, hehe. Annars, har vi solat och badat varje dag och partat en del. Men den här resan kommer jag alltid o minnas!! :D Om man har möjlighet ska man åka och besöka den här staden, Ayia Napa! Här kommer lite bilder, men då jag gör inlägg kommer jag visa lite fler, eftersom jag har sååå mycket bilder, hehe. :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback